Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Απόσπασμα από το πρακτικό της 9ης /2011 ΤΑΚΤΙΚΗΣ συνεδρίασης
του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Προσοτσάνης



Στην Προσοτσάνη,
σήμερα 31η του μηνός Μαρτίου ,
του έτους 2011,
ημέρα Πέμπτη
και ώρα 20:00 μ.μ.
το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου συνήλθε σε τακτική δημόσια συνεδρίαση στην αίθουσα συνεριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Προσοτσάνης, ύστερα από την με αριθμό πρωτ.:4348/23-03-2011 έγγραφη πρόσκληση της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κας. Ευθυμίας Μαναρίδου, η οποία επιδόθηκε
σε κάθε μέλος χωριστά, στον κ. Δήμαρχο, στους Προέδρους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων και

στους Εκπροσώπους των Τοπικών Κοινοτήτων και δημοσιεύθηκε νόμιμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρuρου 67 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α' 87) και των άρθρων 95, 96 & 97 του Δημοτικού & Κοινοτικού Κώδικα (Ν.3463/2006).

Παρόντος και του Δημάρχου κ. Άγγελου Λύσσελη, διαπιστώθηκε από την κα. Πρόεδρο πως υπήρχε νόμιμη απαρτία, δεδομένου ότι σε σύνολο είκοσι επτά (27) μελών παραβρέθηκαν παρόντα είκοσι έξι (26) μέλη και
ονομαστικά οι:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ
1.Μαναρίδου Ευθυμία Πρόεδρος, 2. Βουγιουκλής Ηλίας Αντ/δρος, 3. Αναστασιάδης Ηλίας
Γραμματέας, 4. Τερνεκτσής Ιωάννης, 5.- Ντεμίρης Αθανάσιος, 6. Μάρτζιος Αθανάσιος, 7. Ανθί-
τσας Αλέξανδρος, 8. Παπαμιχαήλ Γεώργιος, 9. Τζώρτζης Γεώργιος, 10. Τσελεμπής Αθανάσιος,
11. Τσακμακίδης Κοσμάς, 12. Παυλίδης Πέτρος, 13. Παπαδόπουλος Αλέξανδρος, 14. Αγαθο-
νιάδης Αλέξανδρος, 15. Θεοδωρίδου Χαρίκλεια, 16. Καραγιαννίδης Αναστάσιος, 17. Τσελεγγί-
δης Αντώνιος, 18. Μεσονύχτης Κυριάκος, 19. Φατράλης Βασίλειος, 20. Καραγιαννίδης Ιωάν-
νης, 21. Κιλατζίδης Ελευθέριος, 22. Σύρτας Γεώργιος, 23. Κινατζίδης Κων/νος, 24. Γεωργιάδης
Γεώργιος, 25. Θεόδωρος Αθανασιάδης, 26. Σαρίδης Άλκης
ΑΠΟΝΤΕΣ
1.Κότιος Άγγελος
(ο οποίος δεν προσήλθε αν και προσκλήθηκε νόμιμα)
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ:
1. Πετρούσσας: Μάττας Αθανάσιος,
2. Προσοτσάνης: Κύριου Κυριάκος
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ:
1. Αργυρούπολης: Ευσταθιάδης Θεμιστοκλής,
2. Γραμμένης: Παπαδόπουλος Ελευθέριος,
3. Καλής Βρύσης: Τούσκος Γεώργιος
4. Καλλιθέας: Μούτσιος Αθανάσιος
5. Κοκκινογείων: Κινατζίδης Ελευθέριος,
6. Μαυρολεύκης: Μανταζέλης Παναγιώτης,
7. Μεγαλοκάμπου: Μουρατίδης Θεόφιλος,
8. Μικροπόλεως: Αβραάμ Δαυίδ,
9. Περιχώρας: Γεφυρόπουλος Νικόλαος,
10. Πύργων:Τσαούσης Κων/νος,
11. Σιταγρών: Τσανίδης Θεόδωρος
12. Φωτολίβους: Πέτρος Γεδίκογλου
13. Χαριτωμένης: Χαραλαμπίδης Ηρακλής
ΑΠΟΝΤΕΣ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ:
1. Μικροκάμπου: Σαρόγλου Ιωάννα,
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ:
1. Πανοράματος: Γαβράς Στέφανος.
2. Ανθοχωρίου: Παχατουρίδης Γεώργιος
Ο Ειδικός Γραμματέας: Αλέξιος Βαφειάδης Δ.Ε. 1 Διοικητικός
Αριθ. Απόφασης : 84/2011
ΘΕΜΑ:« Ψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου Σιταγρών για το οικονομικό έτος 2010 ».
Η κα. Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και αφού ανάγνωσε το 1ο και μοναδικό θέμα της ημερήσιας είπε τα εξής:
Σύμφωνα με τις παρ.1-8 του άρθρου 266 του Ν.3852/2010:

«1. Για το μεσοπρόθεσμο Προγραμματισμό των Δήμων εκπονείται πενταετές Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα, το οποίο εξειδικεύεται κατ' έτος σε ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης και Ετήσιο Προϋπολογισμό. Το Τεχνικό Πρόγραμμα καταρτίζεται μαζί με το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης, το οποίο αποτελεί μέρος του και επισυνάπτεται, σε αυτό, ως παράρτημα.

2. Σε ειδικό παράρτημα του προϋπολογισμού αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν στις τοπικές και
δημοτικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους.

3. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά
από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται τα ποσοστά κατανομής των
πόρων που αφορούν στις δημοτικές ενότητες. Σε περίπτωση που δημοτική ενότητα έχει ενταχθεί στο
πρόγραμμα εξυγίανσης, ο προϋπολογισμός του συντάσσεται με βάση αυτό.

4. Η Εκτελεστική Επιτροπή συγκεντρώνει και αξιολογεί τις προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου για το Ε.Π.Δ. και τον προϋπολογισμό και εισηγείται το προσχέδιο του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού στην οικονομική επιτροπή, προκειμένου η τελευταία να προβεί στην κατάρτιση αυτών και την υποβολή τους στο δημοτικό συμβούλιο.

5.Έως τις 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη σύνταξη προσχεδίου
του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού, καθώς και οι διαδικασίες διαβούλευσης.

6.Συνοπτική οικονομική κατάσταση του προϋπολογισμού, όπως τελικώς ψηφίσθηκε από το δημοτικό συμβούλιο αναρτάται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου και δημοσιεύεται σε μία
(1) τουλάχιστον ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα ή, εάν τέτοια δεν υπάρχει, σε εφημερίδα
που εκδίδεται στα όρια του νομού που εδρεύει ο οικείος δήμος. Η παράλειψη της ανωτέρω δημοσίευσης δεν επηρεάζει το κύρος της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου με την οποία ψηφίστηκε ο
προϋπολογισμός.

7.Ο προϋπολογισμός, το ετήσιο πρόγραμμα δράσης, η εισηγητική έκθεση της οικονομικής επιτροπής
και οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που αφορούν την επιβολή των φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών υποβάλλονται στον Ελεγκτή Νομιμότητας για έλεγχο. Αν διαπιστωθεί κατά τον
έλεγχο, ότι δεν έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό οι υποχρεωτικές δαπάνες ή έσοδα που επιβάλλονται από το νόμο ή ότι έχουν εγγραφεί έσοδα ή έξοδα, τα οποία δεν προβλέπονται από το νόμο, ή
ότι το ύψος των εσόδων υπερβαίνει αναιτιολόγητα τις αποδόσεις του προηγούμενου οικονομικού
έτους, ο Ελεγκτής Νομιμότητας καλεί το δημοτικό συμβούλιο να αναμορφώσει κατάλληλα τον προϋπολογισμό μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών.

8.Στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες συνιστάται πάγια προκαταβολή σε βάρος του σχετικού κωδικού αριθμού του προϋπολογισμού του οικείου δήμου. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών,
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων
Ελλάδας, καθορίζονται ανά δημοτική και τοπική κοινότητα, οι δαπάνες που καλύπτονται από την
πάγια προκαταβολή, καθώς και το ύψος αυτής με βάση τον πληθυσμό. Υπόλογος για τη διαχείριση
της πάγιας προκαταβολής είναι ο πρόεδρος του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας ή ο πρόεδρος
της τοπικής κοινότητας.»

Κατ’ εξουσιοδότηση της παρ.3 του άρθρου 266 του Ν.3852/2010 εκδόθηκε η υπ’ αριθ.
74452/29.12.2010 (ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος Β’) απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. ενώ η σύσταση
πάγιας προκαταβολής στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες ορίζεται με την 74449/29.12.2010
(ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος Β’) απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. κατ’ εξουσιοδότηση της παρ.8 του
άρθρου 266 του Ν.3852/2010.
Σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 267 του ν. 3852/10 για την πρώτη εφαρμογή του
Ν.3852/2010 ορίζονται τα εξής:

«1. Οι δήμοι που συνιστώνται με τον παρόντα νόμο καταρτίζουν τον προϋπολογισμό τους εντός του
πρώτου τριμήνου του 2011.

2.Στον προϋπολογισμό του νέου δήμου, εγγράφονται υποχρεωτικά όλες οι υποχρεώσεις και οι απαιτήσεις των συνενούμενων δήμων ή κοινοτήτων. Μέχρι την κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού του νέου δήμου και πάντως όχι αργότερα από την ανωτέρω προθεσμία, οι προϋπολογισμοί των δήμων και κοινοτήτων που συνενώνονται, εκτελούνται ως δωδεκατημόρια του προϋπολογισμού του2010. Μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, δεν επιτρέπεται να γίνει οποιαδήποτε δαπάνη με
βάση τον προϋπολογισμό των συνενούμενων δήμων και κοινοτήτων, πλην αυτών που αφορούν στις
αποδοχές προσωπικού και την καταβολή των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών".
Σύμφωνα με την περίπτωση δ άρθρο 9 Αποφ. ΥΠΕΣΑΗΔ 5694/3.2.2011 για το έτος 2011, Ετήσιο
Πρόγραμμα Δράσης αποτελεί ο οικονομικός προϋπολογισμός και το Τεχνικό Πρόγραμμα. Συνεπώς
δεν απαιτείται η σύνταξη Ετήσιου Προγράμματος Δράσης για το έτος 2011.
Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 3 της ΚΥΑ οικ. 3966/24.01.2011 (ΦΕΚ 141/09.02.2011 τεύχος
Β’ εφόσον έχουν μεταβιβασθεί σε δημοτικές ή τοπικές κοινότητες συγκεκριμένες, αποφασιστικού
χαρακτήρα, αρμοδιότητες, κατ' εφαρμογή των άρθρων 83 παρ. 9 και 84 παρ. 6 του Ν 3852/2010,
πριν την έναρξη των παραπάνω διαδικασιών ακολουθούνται οι διαδικασίες του άρθρου 86 του Ν.
3852 /2010. Συνεπώς εφόσον, όπως στην περίπτωση του Δήμου μας δεν μεταβιβάστηκαν
τέτοιες αρμοδιότητες δεν απαιτούνται οι διαδικασίες του άρθρου 86 του ν. 3852/10.
(Εάν το Δημοτικό Συμβούλιο έχει μεταβιβάσει συγκεκριμένες, αποφασιστικού χαρακτήρα αρμοδιότητες κατ' εφαρμογή των άρθρων 83 παρ. 9 και 84 παρ. 6 του Ν 3852/2010 τότε συμπληρώνετε τα εξής:
Στις παρ.1-3 του άρθρου 86 του Ν.3852/2010 ορίζονται τα εξής:

«1.Κάθε έτος το δημοτικό συμβούλιο με απόφασή του καθορίζει το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού εξόδων του επόμενου έτους της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας. Η απόφαση αυτή διαβιβάζεται στο συμβούλιό της έως το τέλος Ιουνίου.

2.Το συμβούλιο της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας καταρτίζει σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων
της κοινότητας για το επόμενο οικονομικό έτος. Ο προϋπολογισμός δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το ανώτατο ποσό που καθορίστηκε σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο. Το σχέδιο συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση, η οποία περιέχει αιτιολόγηση κάθε εγγραφής και αποστέλλεται έγκαιρα στην οικονομική επιτροπή έως το τέλος Αυγούστου.

3.Η οικονομική επιτροπή εξετάζει:
i) αν οι συνολικές δαπάνες που αναγράφονται στο σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας υπερβαίνουν το ανώτατο ποσό που έχει καθοριστεί από το δημοτικό συμβούλιο για κάθε δημοτική ή τοπική κοινότητα,
ii) αν οι δαπάνες αφορούν τις αρμοδιότητες που έχουν μεταβιβαστεί από το δημοτικό συμβούλιο στο συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας και
iii) αν οι δαπάνες είναι νόμιμες. Η οικονομική επιτροπή διαγράφει κάθε δαπάνη που δεν
συγκεντρώνει τις πιο πάνω υπό στοιχεία ii) και iii) προϋποθέσεις και, σε περίπτωση υπέρβασης του
πιο πάνω ανώτατου ποσού, περικόπτει τα επί μέρους κονδύλια.

Το σχέδιο προϋπολογισμού εξόδων των δημοτικών κοινοτήτων, όπως τελικά διαμορφώνεται από
την οικονομική επιτροπή, εντάσσεται στο σχέδιο προϋπολογισμού του δήμου. Στον προϋπολογισμό
του δήμου περιλαμβάνονται ιδιαίτερα κεφάλαια για κάθε τοπική και δημοτική κοινότητα.
Το πιο πάνω σχέδιο προϋπολογισμού εξόδων τοπικής και δημοτικής κοινότητας, αν δεν καταρτιστεί
ή δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα στην οικονομική επιτροπή, καταρτίζεται από αυτήν.»

Η εκτελεστική Επιτροπή με την υπ’ αριθ. 4/2011 απόφασή της εισηγήθηκε το προσχέδιο του προυπολογισμού στην Οικονομική Επιτροπή κατά την περιπτ. δ’ του άρθρου 63 του Ν.3852/2010.
Η οικονομική Επιτροπή λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη συνέταξε σύμφωνα με την περίπτ. α’
του άρθρου 72 του Ν.3852/2010 το σχέδιο του Προϋπολογισμού το οποίο και υπέβαλλε στο Δημοτικό Συμβούλιο με την υπ’ αριθ. 12/2011 απόφασή της.
Σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 4 της ΚΥΑ οικ. 3966/24.01.2011 (ΦΕΚ 141/09.02.2011 τεύχος
Β’)

«3.Για τον προσδιορισμό του ύψους των εσόδων και των εξόδων λαμβάνονται υπ' όψη τα διαχειριστικά αποτελέσματα του προηγούμενου οικονομικού έτους και ειδικότερα, για μεν τα έσοδα τα ποσάπου βεβαιώθηκαν, για δε τα έξοδα τα ποσά που έχουν ενταλθεί.»


Στην συνέχεια η κα. Πρόεδρος έδωσε το λόγο στον Αντιδήμαρχο κ. Αθανάσιο Τσελεμπή ο οποίoς εισηγήθηκε το θέμα ως εξής:

Ο προϋπολογισμός του 2011 είναι ο πρώτος με την εφαρμογή του Ν.3852/2010 σε
μια περίοδο που η χώρα μας διανύει μια βαθύτατη οικονομική και δημοσιονομική
κρίση, εξαιτίας κακής διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών.

Άμεσες είναι οι συνέπειες στο βιοτικό επίπεδο και τα εισοδήματα των πολιτών, αλλά
και τις χρηματοδοτήσεις των Ο.Τ.Α..
Ο προϋπολογισμός του 2011 αποτυπώνει την προσπάθεια που θα καταβάλλει η Δη-
μοτική Αρχή για την εξασφάλιση της υγιούς οικονομικής του θέσης και σηματοδοτεί
μια περίοδο διαφανούς οικονομικής διαχείρισης.

Η κατάρτιση του προϋπολογισμού έγινε σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο.
Για το λόγο αυτό ο προϋπολογισμός είναι κατά τον τύπο ορθός.
Το σκέλος των εσόδων προβλέπει εκτός από τα τακτικά έσοδα που προέρχονται
από την κρατική επιχορήγηση και τα δημοτικά τέλη, όλα τα έκτακτα έσοδα για τα
οποία υπάρχουν εγκρίσεις χρηματοδότησης.
Όλα τα εγγεγραμμένα έσοδα και οι δαπάνες ελέγχονται αυστηρά από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, προκειμένου ο προϋπολογισμός να εγκριθεί όπως ο νόμος ορίζει.
Για το λόγο αυτό ο προϋπολογισμός είναι απόλυτα πραγματικός.

Τα έσοδα από τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, καθώς και από
τα υπόλοιπα τέλη ορίζονται στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα.


Εκτός των ανωτέρω έχει ήδη ψηφιστεί και μείωση κατά ποσοστό 50% και στα τιμολόγια νερού των πολυτέκνων. Ταυτόχρονα η χρηματοδότηση τόσο της κοινωφελούς επιχείρησης όσο και
του ΝΠΔΔ του Δήμου αποτυπώνει τη βούληση της δημοτικής αρχής για την ενίσχυση της δράσης τους στους τομείς της δραστηριότητάς τους και ιδιαίτερα αυτής της
κοινωνικής πρόνοιας.
Για τους λόγους αυτούς ο προϋπολογισμός είναι κοινωνικός.

Δυστυχώς με αποκλειστική ευθύνη των προηγούμενων Δημοτικών Αρχών οι οφειλές
μας είναι μεγάλες και ο Δήμος μας είναι χρεωμένος. Το φαινόμενο των χρεωμένων
δήμων δεν αποτελεί την ταυτότητα της Τ.Α. η οποία κάτω από δύσκολες συνθήκες
προσπαθεί να ανταποκριθεί στην υψηλή αποστολή της.

Ποια είναι όμως τα αίτια που οδηγούν δήμους στην υπερχρέωση; Η απάντηση είναι
απλή και πασιφανής.
Το κακό σύστημα διαχείρισης και η έλλειψη οικονομικού σχεδιασμού και ελέγχου.

Με τα τραγικά αυτά οικονομικά δεδομένα και μάλιστα σε μια περίοδο βαθύτατης οι-
κονομικής και δημοσιονομικής κρίσης ο Δήμος Προσοτσάνης δεν είναι σε θέση του-
λάχιστον για την τρέχουσα χρονιά, να καταρτίσει προϋπολογισμό ο οποίος χρηματοδοτεί έργα και δράσεις αποκλειστικά από δημοτικούς πόρους, ούτε μπορεί να καλύπτει δαπάνες για τις οποίες καθυστερούν οι εγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις απότο κράτος.
Για τους λόγους αυτούς ο προϋπολογισμός είναι ρεαλιστικός και εφαρμόσιμος.
Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιστρέψουμε την κατάσταση.
Το βασικότερο είναι να αποφύγουμε τον δανεισμό ο οποίος ενδεχομένως να μας
οδηγήσει σε οικονομικό στραγγαλισμό.

Θα εφαρμόσουμε κατά γράμμα τη νομοθεσία για την ταμειακή διαχείριση. Άλλωστε
γνωρίζουμε όλοι μας πολύ καλά ότι με την εφαρμογή του νέου νόμου υπάρχει αυστηρός έλεγχος των εσόδων και των δαπανών.

Θα πρέπει να οργανώσουμε και να ελέγξουμε το σύστημα εσόδων, αξιοποιώντας
όλες τις δυνατότητες από τη νομοθεσία και να φροντίσουμε να εισπράξουμε στο
ακέραιο όλα τα θεσμοθετημένα έσοδα ( ΤΑΠ, τέλη κοινοχρήστων κ.λ.π.)
Θα λειτουργήσουμε ουσιαστικά τις επιτροπές παραλαβών, με πραγματικό έλεγχο
των προμηθειών.
Θα πρέπει με κάθε θυσία να περιορίσουμε τις λειτουργικές δαπάνες στις απολύτως
αναγκαίες, διασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών.
Θα πρέπει να περιορίσουμε τις δαπάνες για καύσιμα, τηλέφωνα, γραφική ύλη, δημόσιες σχέσεις κ.λ.π..
Θα πρέπει να στείλουμε το μήνυμα ότι στο Δήμο Προσοτσάνης δεν έχουν θέση τα
εργολαβικά παιχνίδια.
Πρέπει να τολμήσουμε και να αντιταχθούμε σε στησίματα, κληρώσεις και χαμηλές
εκπτώσεις διαγωνισμών τεχνικών έργων.
Πρέπει και είμαστε αποφασισμένοι να δουλέψουμε με σχέδιο και αποφασιστικότητα,
χωρίς να υποχωρήσουμε υπό το βάρος του όποιου πολιτικού κόστους.
Αυτό που πραγματικά επιδιώκουμε ως δημοτική αρχή είναι να είμαστε χρήσιμοι
στον τόπο μας και όχι απλά αρεστοί στους συνδημότες μας.

Πρέπει ν’ αφήσουμε πίσω τα φαινόμενα αναποτελεσματικότητας, αδράνειας και
αδιαφάνειας και να οργανώσουμε και ασκήσουμε διοίκηση με διαφάνεια, δημόσιο
έλεγχο και λογοδοσία.

Στην συνέχεια έλαβε το λόγο ο Δ.Σ. κ. Θεόδωρος Αθανασιάδης ο οποίος είπε
τα εξής:


Κύριος υπεύθυνος για τις οφειλές που υπάρχουν σήμερα είναι η πολιτεία η
οποία το προηγούμενο έτος δεν απέδωσε στους Δήμους τους θεσμοθετημένους
πόρους που όφειλε να αποδώσει, από ΣΑΤΑ, Κ.Α.Π. ΘΗΣΕΑ κ.λ.π. χωρίς να υπάρχει καμία ενημέρωση επίσημη από μέρους της πολιτείας σχετικά με το γεγονός της
περικοπής των χρηματοδοτήσεων.
Αν η πολιτεία απέδιδε κανονικά στους Δήμους αυτά που όφειλε τουλάχιστον όσον αφορά τον τέως Δήμο Σιταγρών σήμερα δεν θα υπήρχαν οφειλές.

Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ.
Βασίλειος Φατράλης σχετικά με την μην απόδοση των οφειλόμενων από την Πολιτεία χρηματοδοτήσεων προς τους Δήμους
και επεσήμανε και την αδυναμία μεγάλου
μέρους των δημοτών να πληρώσουν τα δημοτικά ανταποδοτικά τέλη κάτι το οποίο
όπως είπε θα συνεχιστεί με δεδομένη και την γενικότερη οικονομική κατάσταση.

Τέλος είπε ότι η παράταξη του και ο ίδιος θα ψηφίσουν τον πρ/σμό του 2011 ο οποίος όμως είναι άτολμος και δεν έχει αναπτυξιακή κατεύθυνση.


Το Δ.Σ. αφού άκουσε την εισήγηση του προέδρου μελέτησε την εισηγητική έκθεση και λαμβάνοντας υπόψη τα εκτεθέντα από τους δημοτικούς συμβούλους και τον Δήμαρχο, τις διευκρινήσεις
που δόθηκαν για επιμέρους εγγραφές σε Κ.Α. του πρ/σμού, και έλαβε υπόψη:
· την περίπτ. α’ της παρ.1 του άρθρου 72 του Ν.3852/2010
· τις παρ. 1-8 του άρθρου 266 και τις παρ.1-2 του άρθρου 267 του Ν.3852/2010
· την παρ.3 του άρθρου 76 και τις περιπτ. δ’ και ε’ του άρθρου 63 του Ν.3852/2010
· τις παρ.1-3 του άρθρου 86 του Ν.3852/2010,
· των σχετικών άρθρων του Δ.Κ.Κ. (Ν.3463/2006) και συγκεκριμένα τα άρθρα: 93 & 159,
του άρθρου 4 του από 17.5/15.6.59 Β. Δ/τος Περί Οικονομικής Διοικήσεως και Λογιστικού
των Δήμων και Κοινοτήτων,
· την ΚΥΑ οικ. 3966/24.01.2011 (ΦΕΚ 141/09.02.2011 τεύχος Β’)
· την υπ’ αριθ. 74452/29.12.2010 (ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος Β’) απόφαση του
ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. περί του καθορισμού των ποσοστών κατανομής των πόρων στις Δημοτικές
Ενότητες
· την Αποφ. ΥΠΕΣΑΗΔ 5694/3.2.2011
· την υπ’ αριθ. 74449/29.12.2010 (ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος Β’) απόφαση του
ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. για τη σύσταση πάγιας προκαταβολής στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες.
· Την υπ’ αριθ. 4/2011 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής με την οποία εισηγήθηκε το
προσχέδιο του προϋπολογισμού στην Οικονομική Επιτροπή
· Το σχέδιο του προϋπολογισμού του Δήμου Προσοτσάνης του έτους 2011 όπως συντάχθηκε
με την αριθ. 12/2011 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής

Στην συνέχεια η κ. Πρόεδρος κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
ΚΑΤΑ  Π Λ Ε Ι Ο Ψ Η Φ Ι Α :

Α. Ψηφίζει τον προϋπολογισμό του Δήμου Προσοτσάνης του έτους 2011 όπως εμφανίζονται στο επισυναπτόμενο κείμενο το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος
της παρούσας απόφασης και ο οποίος συνοπτικά παρουσιάζει:
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ:…………………… 12.131.904,28 ΕΥΡΩ .
ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ ……………………………… 12.005.944,75 ΕΥΡΩ.
ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ ………………………………… 125.959,53 ΕΥΡΩ
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ:…………………… 12 . 131 . 904 , 28 ΕΥΡΩ

Β. Το κείμενο του προϋπολογισμού με τα επισυναπτόμενα έγγραφα να υποβληθεί στον Ελεγκτή Νομιμότητας (μέχρι την τοποθέτησή του στον Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης) εντός δεκαπέντε (15)ημερών για έλεγχο.

Γ. Συνοπτική κατάσταση του προϋπολογισμού να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου και να δημοσιευθεί σε μία (1) τουλάχιστον ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα ή, εάν τέτοια δεν υπάρχει, σε εφημερίδα που εκδίδεται στα όρια του νομού που εδρεύει ο δήμος.

Δ. Η παρούσα απόφαση με βάση το άρθρο 2, παρ 4, του ν. 3861/2010 «πρόγραμμα διαύγεια», πρέπει να αναρτηθεί στο διαδίκτυο διαφορετικά δεν εκτελείται.

Ε. Εξουσιοδοτείται ο Δήμαρχος για τις παραπέρα ενέργειες.

Οι κ.κ. Δ.Σ. Αθανασιάδης Θεόδωρος, Σαρίδης Αλκης και Ηλίας Αναστασιάδης δήλωσαν παρών και μόνο σε ότι αφορά στα εκτελεστέα έργα διότι όπως είπε ο κ. Αθανασιάδης Θεόδωρος,
θα υπήρχε ανακολουθία με την ψήφο τους στην προηγούμενη απόφαση του Δ.Σ. για το Τεχνικό
Πρόγραμμα και με την ψήφο του στην απόφαση της Οικον. Επιτροπής για την σύνταξη του
πρ/σμού όπου επίσης δήλωσαν παρών .

Η απόφαση αυτή έλαβε αυξ. αριθμό 84 / 2011 .
Μην υπάρχοντος άλλου θέματος για συζήτηση λύεται η συνεδρίαση.
Αφού συντάχθηκε και αναγνώσθηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται ως κατωτέρω :
Η Πρόεδρος του Δ.Σ. Ο Ειδικ. Γραμματέας Τα Μέλη :
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Προσοτσάνη 11/04/2011
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΛΥΣΣΕΛΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου